logo-image

Фитнес програма с ходене

Фитнес програма с ходенеМного важно!
Ако досега не сте практикували подобна програма, започнете с бавно ходене на къси разстояния и постепенно увеличавайте натоварването. Ако имате каквито и да било притеснения, или страдате от някакви заболявания, потърсете лекарски съвет, преди да започнете.

Искате да започнете фитнес програма, но не знаете откъде да започнете? Лесно е!

Ходенето е едно от най-лесните и може би най-полезното упражнение. Всичко, от което се нуждаете, е удобен чифт обувки, подходящи дрехи и желание.

Как да започнем

На първо време започнете бавно и полека. Просто излезте навън. За повечето хора, това означава да напуснат дома си, да се поразходят за 10 минути и да се приберат. Само това? Да, само това! Правете го всеки ден, в продължение на седмица. Ако Ви се вижда лесно, добавете 5 минути към Вашата разходка на втората седмица. Продължавайте да добавяте така по 5 минути, докато достигнете желаната продължителност.

Внимавайте за позата

Ходете изправени! Мислете за издължаване на тялото си. Дръжте горе главата и гледайте напред. Раменете Ви трябва да са отпуснати и леко назад. Стегнете корема и бедрата и тръгнете с естествена походка.

Пийте много вода и направете раздвижване - загрявка

Преди и след разходка, е добре да пиете големи количества вода. Включете в практиката си загрявка, малко разтягане, както и възстановителен период с по-леко натоварване в края на ходенето. Започнете с бавна крачка, докато се раздвижи тялото Ви, след това спрете и направете малко разтягане на мускулите. Тогава вече, сте готови да извървите желаното разстояние. Завършете разходката отново с по-бавна крачка и накрая отново разтегнете мускулите. По този начин предпазвате тялото си от контузии, а и ще се почувствате страхотно!

Най-трудното нещо, когато стартирате фитнес програма е да развиете навик. Ежедневното ходене ще Ви помогне много. Минимум 5 дни в седмицата изглежда приемлива цел. Трябва да ходите достатъчно бързо, за да се увеличи сърдечната Ви честота до зададените нива, но не трябва да оставате без дъх от умора. Променяйте скоростта и ще добиете повече информация за физическото си състояние. След като развиете навика, ще оцените програмата си и ще си поставите конкретни цели.