logo-image

Физическа активност и сърдечна патология

Физическа активност и сърдечна патологияВ допълнение към правилното хранене, което снабдява организма, в това число и сърцето, с необходимите хранителни вещества, е добре да се обърне внимание и на физическата активност. Тя служи като профилактика, а може и да преобърне в положителна посока хода на сърдечните болести. Специалистите препоръчват 30 до 60 минути натоварване със средно тежки упражнения три до четири пъти седмично.

Множество проучвания са доказали убедително, че подобрението на физическата активност и поддържането й могат да намалят значително риска от развитие не само на сърдечно-съдови, но и на други болести. Най-обикновени упражнения, когато се практикуват редовно, поддържат тялото Ви в добра кондиция и така по-лесно се справяте с всяка болест.

Аеробни упражнения

Думата "аеробен" означава буквално "с кислород", аеробните упражнения включват ходене, бягане, каране на колело, плуване и др. При тях има много движение, което стимулира дихателната и сърдечно-съдовата система да работят "на по-високи обороти" с цел да посрещнат увеличените кислородни нужди в тъканите. Редовните аеробни упражнения са много важни за поддържане здравето на сърцето, те го правят по-издържливо и подобряват неговата функция.

Анаеробни упражнения

Анаеробните упражнения са кратки по време, но интензивни по сила. Такива са спринтът, вдигането на тежести и др. Докато аеробните упражнения тренират издържливостта, анаеробните подобряват мускулната сила, която също е важна, за да се чувствате във форма.

Преди да започнете каквато и да било фитнес програма, консултирайте се с Вашия лекар. Трябва да сте сигурни, че нямате някакви заболявания, които биха могли да Ви попречат да практикувате дадени упражнения. За да изберете най-подходящата за Вас фитнес и хранителна програма, също е препоръчително да се консултирате със специалист.