logo-image

Стрес, нервно напрежение? Как да се преборим?

Стрес, нервно напрежение? Как да се преборим?Всеки ден градският човек е подложен на различни стресови състояния. Най-опасен за организма е прекомерният психо-емоционален стрес, който може да наруши нормалната функция на нервната система и сърцето.

Кои са причините за стрес?
· Забързано ежедневие
· Нездравословен хранителен режим или спазване на диети
· Употреба на алкохол
· Повишено умствено натоварване или тежка физическа работа
Ако не се предприемат мерки навреме, стресът може да наруши нормалното усвояване на витамини, минерали и микроелементи.

Какви са последствията от стреса?
· Трудно заспиване и липса на здравословен сън
· Умора, отпадналост и липса на енергия
· Влошена концентрация
· Нервно напрежение, раздразнителност и тревожност

Как да се справим със стреса?
Съществуват различни естествени съставки, аминокиселини, витамини и микроелементи, които подкрепят организма в условия на стрес. Важното е да изберем оптималната комбинация!

Естествени съставки:
• Екстрактът от Златен корен допринася за намаляване на тревожността, стреса и чувството на обърканост и несигурност 1.
Доказана е неговата роля в защитата на сърцето от вредни въздействия 2, както и антиоксидантни свойства. Използва се в традиционната медицина за подобряване на настроението. Различни изследвания на хора с депресия доказват неговата безопасност и ефективност 3.
• Екстрактът от листа на маточина съдържа много ценни етерични масла, които благоприятстват за намаляване на стреса 4 и безпокойството. Съцветията на хмела съдържат активни съставки с доказано успокояващо действие.
Редица клинични проучвания потвърждават ползите от приема на златен корен, маточина и хмел при прекомерен стрес, като е доказано, че не водят до привикване и дневна сънливост.
Триптофанът е незаменима аминокиселина, която служи на организма за производството на серотонин. Серотонинът, известен като “хормон на щастието”, спомага за предаването на импулсите в мозъка от един отдел на друг. Този невромедиатор е един от най-важните регулатори на настроението и подпомага умствената активност. Обект е на множество клинични изследвания, които установиха, че:
· нивата на серотонин в мозъка зависят от приема на триптофан с храната.
· подобрява емоционалното състояние и когнитивните функции 5, положително влияние върху социалното общуване, както при здрави лица, така и при такива с проблемно поведение 6.
Магнезият и витамини В6 и В12 допринасят за нормалната функция на нервната система и намаляват ефектите на умора и отпадналост. Подпомагат правилното протичане на метаболизма, производството на енергия и нормалната психична функция.
За да останем спокойни в забързаното ежедневие, значение имат също така редовните физически упражнения, пълноценният сън и здравословната, балансирана диета!

1) Cropley M et al., 2015, 2) Grech-Baran M et al., 2015, 
3) Mao JJ, et al., 2015,
4) D.O.Kennnedy, 2003, 
5) Mohajeri MH et al., 6) Steenbergen L et al., 2016).