Menu
Контакти Желани продукти Търси
Магнезий в храната

Магнезият е един от основните минерали, които тялото ни не може да произведе. Поради тази причина е важно да се обърне внимание на разнообразната диета със здравословно съдържание на магнезий - доставката му е зависима изцяло от храната.

Най-често покриваме повечето от ежедневните нужди от магнезий с храни като хляб, млечни продукти и плодове. Напитките също могат да ни помогнат да си осигурим достатъчно минерали.

Магнезий в храната

Само около една трета от резорбирания магнезий се задържа в организма ни, по-голямата част се отделя чрез урината и потта. Екскрецията на магнезий може да се увеличи в определени случаи -  стрес, активно спортуване, при прием на някои медикаменти. По този начин по-голямата част от резорбирания магнезий се губи, без да може да се използва. В такива случаи трябва да се приема три пъти повече магнезий дневно чрез храната, за да се гарантира , че няма да се засегнат запасите от магнезий в костите.

Внимание, крадци на магнезий!

Някои храни могат да имат негативно влияние върху натрупването на магнезий в организма ни. Повишената консумация на алкохол, кафе, чай увеличават екскрецията на минерали и поради това магнезиевите нужди на тялото ни се увеличават. В крайна сметка е необходимо да приемаме повече магнезий чрез храната. Не всички храни, обаче, осигуряват достатъчно количество магнезий, а някои дори могат да повлияят негативно на тази доставка.

Необходимият дневен прием на средно 320 mg магнезий за възрастен може да бъде осигурен с приема на храна. Съдържанието на магнезий в храните е различно, в следващата таблица са изброени количествата, които са необходими за да се покрият ежедневните нужди от минерала

ХранаМагнезий на 100 грамаKcal дневноКоличество за 375 мг магнезий
Слънчогледови семки420 mg58089 g
Какао на прах150 mg391250 g
Сусамени семена, пресни347 mg559108 g
Пшеничен зародиш250 mg330150 g
Соево брашно250 mg342150 g
Ориз, неполиран *62 mg112604 g
Ориз, полиран21 mg931785 g
Чай184 mg156 204 g
Ядки160 mg561234 g
Бадеми159 mg570235 g
Фъстъци160 mg567234 g
Лешници162 mg671231 g
Овесено брашно140 mg362267 g
Бял фасул135 mg87277 g
Бял хляб25 mg661500 g
Пшеничен смесен хляб40 mg219937 g
Паста без яйца56 mg348669 g
Прясна риба25 mg821500 g
Нарязано сирене36 mg3541041 g
Месо приготвено16 mg2232343 g

* (неполиран – с обвивка, в която се съдържат повечето витамини и минерали)