Menu
Контакти Желани продукти Търси
Омега-3: Важна подкрепа за сърцето!

Омега-3: Важна подкрепа за сърцето!

Редовни физически упражнения, достатъчно сън и спокойна почивка - това са малките неща, които радват сърцето и са основите за здравословен начин на живот. Но правилното хранене, също така, поддържа здравето на сърцето ви. Адекватното снабдяване с омега-3 мастни киселини е от решаващо значение. Полиненаситените омега-3 мастни киселини ЕРА (ейкозапентаенова киселина) и DHA (докозахексаенова киселина) допринасят за поддържане на нормална сърдечна функция при прием на 250 мг дневно.

Източници на Омега 3: студеноводни риби, с високо съдържание на мазнини

Изключителен източник на омега-3 мастни киселини са студеноводните риби с високо съдържание на мазнини, напр. сьомга, херинга или скумрия. Най-малко 2 до 3 хранения седмично трябва да включват риба. При небалансирана диета често консумираме твърде много наситени мазнини, животински мазнини или холестерол. За разлика от това, полиненаситените омега-3 мастни киселини често се пропускат. В допълнение, ЕРА и DHA не могат да се образуват от организма ако не са налице подходящи прекурсори.

Ако не използвате животински храни и съставки, можете да приемате вегански  вариант на омега-3 мастни киселини от масло от водорасли. При прием на ленено масло, алфа-линоленовата киселина трябва първо да трансформира метаболитно, за да получим полиненаситените мастни киселини. 

Снабдяването с ненаситени мастни киселини от вегански произход невинаги е лесно, тъй като повечето растения не съдържат 

DHA. Но съществуват не-животински източници, като например микроводорасли (фитопланктон) Schizochytrium sp., богати на DHA и EPA, които са една чудесна алтернатива от морския свят. 

Здравословна храна за сърцето

Сърцето ни винаги е активно - денонощно и през целия ни живот. Здравото сърце бие около 100 000 пъти на ден. Целият обем на кръвта се изпомпва през кръвоносната система и в тялото само за една минута, с помощта на кръвното налягане. Разбира се, този процес е от изключителна важност, защото всеки от нашите органи и всяка клетка в тялото трябва да има достатъчно хранителни вещества и кислород. Към органите и тъканите се доставя богата на кислород кръв (артериална кръв), а кръвта, наситена с въглероден диоксид (венозна кръв) се връща в сърцето. Сърцето и кръвоносните съдове, заедно формират нашата сърдечно-съдова система.

Когато правим физически усилия, сърцето може да настройва начина си на работа към повишените нужди, по различни начини. Извършвайки допълнителни усилия и натоварване за сърцето, ние трябва да защитаваме и укрепваме сърдечно-съдовата система.

Погрижете се за сърцето си и чрез балансирано хранене: Хранителният режим, в подкрепа здравето на сърцето, включва  прясна храна, разумна калорийна стойност и прием на „правилните“ мазнини. В допълнение към менюто, включващо морска риба, като сьомга или скумрия, трябва да се опитате ежедневно да ядете и много храни, съдържащи витамини и фибри и да приемате балансирано количество мазнини. За предпочитане е използването на растителни мазнини, като маслиново или рапично масло. Важно е да приемате и достатъчно течности -  пийте 2 до 3 литра вода, чай или неподсладени плодови сокове.

Бъдете активни

 

подкрепа за сърцето

Адекватното движение играе важна роля за здравето на сърцето и кръвообращението. Подкрепяйте здравето на сърцето си с леки упражнения, които стимулират метаболизма и подобряват усещането ви за тонус и енергия в ежедневието.

Въпреки това, бъдете внимателни и не натоварвайте тялото си прекалено много – не е необходима твърде тежка и интензивна физическа активност, а чести и лесни за изпълнение упражнения.

Направете една дълга разходка или направете кръг водна аеробика в басейна. Друг лесен спорт е ходенето. Разхождайте се редовно – пролетните разходки в планината, са приятни и полезни и ви осигуряват чист въздух.  

Спортните учени смятат, че редовните тренировки помагат да останете здрави и в добра форма, дори и в напреднала възраст. Спортът води до по-бавното стареене на клетките на тялото и осигурява освобождаването на хормоните на щастието. Вземете живота си в свои ръце и ще спечелите, а с редовните упражнения, може да се освободите от немалко рискове за здравето, като диабет.