Menu
Контакти Желани продукти Търси
djdgjdjgjd

Поведенчески правила при висок холестерол

ДА ОСТАНЕМ ЗДРАВИ

В случай на високи холестеролови нива, независимо от поведенческите правила, разгледани по-долу, консултацията с Вашия лекар е от особена важност. Избягвайте всякакви храни богати на холестерол, например яйчен жълтък, ястия, приготвени с много яйца, дреболии.

НАМАЛЕТЕ КОНСУМАЦИЯТА НА МАЗНИНИ

Почти всички храни с животински произход, като месо, колбаси, пилешко и дивеч, мляко с висока масленост и млечни продукти като масло и кашкавал, имат подчертано високо съдържание на холестерол и мазнини. Затова е разумно в менюто Ви да присъства по-малко храна от животински произход. Внимавайте за скрити мазнини, напр. в колбаси, сладкиши и торти!

ПРИЕМАЙТЕ ПОДХОДЯЩИТЕ МАЗНИНИ

Храните, съдържащи предимно наситени мастни киселини (напр. масло) е добре да бъдат заменени с храни, богати на ненаситени и полиненаситени мастни киселини, напр. растителни масла, високо хранителен растителен маргарин или студеноводни риби (напр. сьомга, скумрия, херинга).

Да останем здрави

Яжте много зеленчуци, бобови растения, варива и пълнозърнести продукти. Те имат изразен засищащ ефект и по този начин ще избегнете покачване на теглото. Още повече, че диетичните фибри водят до понижение на холестероловите нива.

Разнообразна диета, съдържаща изобилие от пълнозърнести продукти, плодове, зеленчуци, салати, картофи, обезмаслено мляко и млечни продукти ще ви помогне да държите холестероловите си нива под контрол.

Редовните упражнения и намаляване на телесното тегло спомагат за нормализиране на холестероловите нива.

Вредният ефект от цигареният дим засяга не само пушачите. При т.нар. "пасивно пушене" хората около пушачите са изложени на вредния ефект на дима, като това се отразява най-вече на децата. Ако около даден непушач се пуши често, то при него също има повишен риск за развитие на хронични белодробни и сърдечно-съдови болести, дори и за развитие на рак.

Отказването на цигарите най-често е труден процес и за успех в това начинание няма универсална рецепта. Това, което е сигурно е, че за да го направите, трябва да сте мотивирани и емоционално подготвени. Вземете решение за спиране не за да угодите на семейство или приятели, а заради самия себе си! Естествено, можете да търсите помощ и подкрепа от най-близките си, но нека решението е ваше.

Да останем здрави 2