Menu
Контакти Желани продукти Търси
гсфгсфгхсфгсфгг

Стрес, нервно напрежение? Как да се преборим?

Всеки ден градският човек е подложен на различни стресови състояния. Най-опасен за организма е прекомерният психо-емоционален стрес, който може да наруши нормалната функция на нервната система и сърцето.

Кои са причините за стрес?

  • Забързано ежедневие
  • Нездравословен хранителен режим или спазване на диети
  • Употреба на алкохол
  • Повишено умствено натоварване или тежка физическа работа

Ако не се предприемат мерки навреме, стресът може да наруши нормалното усвояване на витамини, минерали и микроелементи.

 

Стрес, нервно напрежение

 

Какви са последствията от стреса?

  • Трудно заспиване и липса на здравословен сън
  • Умора, отпадналост и липса на енергия
  • Влошена концентрация
  • Нервно напрежение, раздразнителност и тревожност

Как да се справим със стреса?

Съществуват различни естествени съставки, аминокиселини, витамини и микроелементи, които подкрепят организма в условия на стрес. Важното е да изберем оптималната комбинация!

Естествени съставки:

  • Екстрактът от Златен корен допринася за намаляване на тревожността, стреса и чувството на обърканост и несигурност (*1). Доказана е неговата роля в защитата на сърцето от вредни въздействия (*2), както и антиоксидантни свойства. Използва се в традиционната медицина за подобряване на настроението. Различни изследвания на хора с депресия доказват неговата безопасност и ефективност (*3).
  • Екстрактът от листа на маточина съдържа много ценни етерични масла, които благоприятстват за намаляване на стреса (*4) и безпокойството. Съцветията на хмела съдържат активни съставки с доказано успокояващо действие. Редица клинични проучвания потвърждават ползите от приема на златен корен, маточина и хмел при прекомерен стрес, като е доказано, че не водят до привикване и дневна сънливост.
  • Триптофанът е незаменима аминокиселина, която служи на организма за производството на серотонин. Серотонинът, известен като “хормон на щастието”, спомага за предаването на импулсите в мозъка от един отдел на друг. Този невромедиатор е един от най-важните регулатори на настроението и подпомага умствената активност. Обект е на множество клинични изследвания, които установиха, че:
  1. нивата на серотонин в мозъка зависят от приема на триптофан с храната.
  2. подобрява емоционалното състояние и когнитивните функции (*5), положително влияние върху социалното общуване, както при здрави лица, така и при такива с проблемно поведение (*6).
  • Магнезият и витамини В6 и В12 допринасят за нормалната функция на нервната система и намаляват ефектите на умора и отпадналост. Подпомагат правилното протичане на метаболизма, производството на енергия и нормалната психична функция.

За да останем спокойни в забързаното ежедневие, значение имат също така редовните физически упражнения, пълноценният сън и здравословната, балансирана диета!

1) Cropley M et al., 2015, 2) Grech-Baran M et al., 2015, 3) Mao JJ, et al., 2015, 

4) D.O.Kennnedy, 2003, 5) Mohajeri MH et al., 6) Steenbergen L et al., 2016).

 

 

Стрес